To co polskie jest złe, część II

Gotowi jesteście na kolejną porcję rodaków, którzy są mistrzami w swoim fachu?  Przekonamy się, czy aby na pewno to co co Polskie jest złe?

1. Mateusz Grzesiak
„Coaching” – kojarzycie to pojęcie? Staje się coraz popularniejsze w naszym kraju. Miłe, że ludzie chcą inwestować w siebie i swój rozwój. Gdy już się rozwiną, pojawią się na moim blogu. Cóż za zaszczyt…
Do rzeczy, Mateusz Grzesiak to człowiek, który pomógł mi zmienić moje 3 denerwujące mnie wady (nad resztą będę pracować).
Mówi w 5 (albo i więcej) językach, odnosi sukcesy w swoim fachu i motywuje miliony ludzi! Jeździ po całym świecie w celu prowadzenia szkoleń. Człowiek, który zaraża pogodą ducha i mądrością życiową. Można wybrać się na jego wykłady, które trochę kosztują lub … śledzić go na YouTube bądź Facebooku. Mój ulubieniec, zdecydowanie :)
Tam gdzie jest sukces, tam jest krytyka.. Przecież to co polskie jest złe. W przypadku Grzesiaka słyszy się zarzuty, że nie jest certyfikowanym coachem. A jego koledzy po fachu, twierdzą że psuje opinie ich branży. Cóż, po co mu certyfikat skoro jest świetny w tym co robi? Nikogo nie kroi na stole operacyjnym, nie wydaje skazujących wyroków na sali sądowej ani nie zamyka do więzienia. Po co mu więc certyfikat? Przecież on tylko rozmawia, pisze swoje poglądy i podejście do życia, zupełnie jak blogerzy. Czy oni maja certyfikaty uprawniające do bycia blogerami?
Chcecie poznać Grzesiaka bliżej? Odwiedźcie go na facebooku! Możecie również odwiedzić jego profil na YouTube, stronę www lub obejrzeć wywiad z nim w 20m2 o których pisałam w pierwszej notce tego cyklu (link na początku notki).

2. Paulina Mikuła
Pamiętacie może, jak w pierwszej notce pisałam o swoich marzeniach? Przypomnę tylko, że tym marzeniem jest piękne pisanie. Prowadzenie bloga bardzo pomaga w realizacji marzenia, ale Paulina Mikuła również.
Kim jest ta kobieta? Absolwentka filologii  polskiej na Uniwersytecie Warszawskim,  która prowadzi kanał na YouTube. W swoich krótkich odcinkach uczy nas poprawnej polszczyzny. Można się tyle dowiedzieć! Odcinki na prawdę nie są nudne, bardzo ciekawie jesteśmy zachęcani do poznania się z naszym ojczystym językiem.  Czekam na odcinek dotyczący przecinków, bo to z nimi mam największe problemy. Paulina pewnie znalazłaby więcej moich problemów z językiem polskim… ;)
Tu jest jej pierwszy odcinek na YouTube.  Obejrzyjcie i napiszcie czy polubiliście ją jak ja? :)
Można również znaleźć ją (jak Grzesiaka) u Łukasza w kawalerce ;)

3. Natalia Nykiel

Talent-show zazwyczaj ma to do siebie, że laureaci wygrywają i ….nic. Zwłaszcza w przypadku wokalnych talent-show. Ludzie o pięknych głosach zajmują pierwsze miejsce, dostają pieniążki i …nic nie nagrywają, bo jak się okazuje piękny głos to nie wszystko. Trzeba mieć jeszcze swój tekst, podkład muzyczny i wszystko inne co jest potrzebne do stworzenia niesamowitego kawałka. A tu okazuje się, że laureaci tylko covery umieją śpiewać, albo nagrywają … gówno, a nie dobrą muzykę.

A Natalka…Cóż za talent! Bo jak inaczej nazwać kobietę o pięknym głosie, która skusiła mnie do swojej twórczości? Nie pamiętam kiedy polska piosenka podobała mi się tak bardzo jak „Bądź duży” Natalii. Na początku nie mogłam jej słuchać, teraz nie mogę przestać jej słuchać!  Natalia w 2013 r. trafiła do mojego ulubionego polskiego programu typu talent, do The voice of Poland. Teraz, po jej  kawałkach widać, że była to odpowiednia osoba na odpowiednim miejscu.
Zobaczymy tylko jak Natalii kariera długo utrzyma się po programie, bo chyba każdy z nas pamięta Alę Janosz, Ewelinę Flintę czy …divę Edytę Górniak.

Już kiedyś sprawdzałam czy to co polskie jest złe? Tutaj – część I

4 thoughts on “To co polskie jest złe, część II

  1. NO słuchaj Kochana! Pan Grzesiak powalił mnie na kolana…

    Niestety nie mam czasu teraz oglądać kolejnych filmików. Widziałam tylko ten główny z kanału oraz jakimś cudem jako pierwszy ten pt. Opinie i krytyka innych /jak sobie radzić z hejterami, – co za przypadek co? Nie wiem czy już widziałaś ale chwilowo jest to temat aktualny na Papudze ;). Zostałam hejterką roku ;) http://www.papugazusa.pl/papugo-jestes-sfrustrowana-matka-hejterka/

    Wracając jednak do Pana Grzesiaka – mimo, że ww.filmik jakoś nie zmienił mojego własnego nastawienia do tematu/ no może je trochę utwierdził – to trzeba przyznać głośno:

    jest taką energetyczną, angażującą oraz buzującą optymizmem osobowością, jakich wielu chciałabym mieć w swoim najbliższym gronie.

    Tacy ludzie zarażają śmiechem, nie da się przy nich nudzić i zawsze czujesz się przy nich atrakcyjny i akceptowany.

    Mam kilkoro takich znajomych i zawsze gdy wracam ze spotkania z nimi jestem naładowana pozytywną energią, zwyczajnie szczęściem, obojętnie o czym byśmy nie gadali. Jest w nich jakaś pasja, która czyni ich wyjątkowymi.

    A ja lubię ludzi z pasją i dlatego daję Panu Grzesiakowi kredyt zaufania i dodaję go do swojej teczki pt. (WRACAJ W WOLNEJ CHWILI, BO CHYBA WARTO).

    Pst. Mała jest już na chodzie. Panią Paulinę i Natalię przerobię zatem przy kolejnej przerwie na kawę ;)

    P.S. Cieszę się, że utrzymujesz ten cykl :) Jesteś moim korepetytorem, który uzupełnia pięcioletnie braki wynikające z chwilowej emigracji. Dzięki

    Polubione przez 1 osoba

    • Dziękuję za tak wyczerpujący komentarz. :) Też uwielbiam Pana Grzesiaka :) A cykl będzie kontynuowany. Rzadko, ale będzie :) Zaraz zajrzę do Ciebie! Zostałaś hejterką i mnie przy tym nie było??? Tyle przegapić! Co za pech! :p

      Do zobaczenia u Ciebie :)

      Lubię to

  2. Pingback: To co polskie jest złe, część III | Chmury kultury

Skomentuj

