Trafny wybór?

J.K.Rolwing napisała książkę o takim tytule. Czytałam i na pewno podzielę się z Wami moja opinią na ten temat. Jednak dzisiaj nie będzie nic na temat twórczości tej brytyjskiej pisarki. Dzisiaj zabieram Was w podróż po tytułach, które pragnę przeczytać. Może przeczytaliście jakaś pozycję z mojej listy i podzielicie się wrażeniami? :)

Wypłata tuż, tuż …trzeba więc zaplanować na co się ją przeznaczy.
Literatura faktu, bo to mój ulubiony typ książek, będzie dzisiaj królować.

1. Z nowego wspaniałego świata
Günter Wallraff
Seria: Reportaż

Myślę, że książka może być interesująca, ponieważ autor, aby ukazać nam fakty z nowego wspaniałego świata wczuwa się w poszczególne, ciężkie role. I tak staje się bezdomnym człowiekiem zmagającym się z mrozem, ucharakteryzowanym Somalijczykiem jadącym w pociągu pełnym kibiców lub pracownikiem piekarni. Wczuwa się w nowe role wraz ze wszystkimi konsekwencjami z nich wynikającymi.

2. Anatomia kłamstwa
Philip Houston, Don Tennant, Susan Carnicero, Michael Floyd
Wydawnictwo: Sine Qua Non

Książka, która (podobno) pomaga poznawać kłamstwo. Dokładniej, kiedy ktoś kłamie. Dzięki książce możemy nauczyć się kilku metod, które pozwolą nam zdemaskować oszusta. Pomaga nam w tym grupa byłych agentów CIA, która pokazuje nam jak uchronić się przed wszechobecnym kłamstwem. Myślę, że książka może być dobra inwestycją, czyż nie byłoby pięknie wiedzieć kiedy ktoś nas oszukuje? ;)

3. Pod niemieckimi łóżkami. Zapiski polskiej sprzątaczki
Justyna Polanska
Wydawnictwo: Świat Książki

Historia trochę jak z filmu pt. „Służące”, gdzie też na jaw wychodzą zapiski służących. W tym przypadku wychodzą na jaw zapiski polskiej sprzątaczki, która pracuje „na czarno” w niemieckich domach. Książka budzi wiele kontrowersji. Przeciwnicy (tak czytam na forum) zarzucają autorce udział ghostwritera, żenujący język i „wrzucanie do jednego wora”. Miłośnicy książki chwalą natomiast za wspaniały sarkazm, za ukazanie życia imigranta i jego codziennych problemów oraz za lekkość jaka towarzyszy podczas czytania.
Nie zostaje mi nic innego jak przeczytanie i stwierdzenie czy miłośnicy mają rację czy przeciwnicy?

4. Ludzie, którzy jedzą ciemność. Prawdziwa historia o dziewczynie, która zaginęła w Tokio i o złu, które ją pochłonęło
Richard Lloyd Parry
Wydawnictwo: Znak Literanova

Jest to reportaż o zaginionej Brytyjce, którą wciągnęło Tokio. Dodatkowo, autor (podobno) wplątuje w książkę wątki dobrego reportażu, bo poznajemy zwyczaje Japończyków. Dowiadujemy się niemalże wszystkiego o sektorze usług seksualnych w Japonii i stopniowo poznajemy historię młodej Brytyjki, która wyjeżdża do Tokio do pracy. Na forum wszyscy są zachwyceni książką. Prawdziwy reportaż, prawdziwy opis true – crime.

5. Nie płacz, kochanie
Cathy Glass
Cykl: Historie Prawdziwe (tom 14) | Seria: Historie prawdziwe
Wydawnictwo: Hachette

Historia małego chłopca, który został porzucony przez matkę w szpitalu. Mama jednak pozostawia przy chłopcu list, który znajduje jego matka zastępcza.

Jak myślicie, która książka będzie trafnym wyborem? :)
Opisy książek stworzone są na podstawie tych znalezionych na http://lubimyczytac.pl

5 thoughts on “Trafny wybór?

  1. J.K.R. nie napisała książki, pod tytułem Trafny wybór. To polski wydawca wymyślił, choć tytuł oryginalny bardziej pasował do fabuły… ale to taka uwaga na marginesie.
    Z przedstawionych propozycji nie czytałam żadnej. I gdybym dostałam wszystkie, jako ostatnią najprawdopodobniej przeczytałabym trzecią. Może jako przedostatnią – czwartą. O kolejności zaś pozostałych trzech zadecydowałby mój aktualny nastrój, bo wszystkie, choć różne, wydają mi potencjalnie, równie dobre.

    Życząc dokonania dobrego wyboru czekam na wrażenia z książki J.K. Rowling o wolnym etacie ;-)

    Polubione przez 1 osoba

    • Ja czytałam „Trafny wybór” J.K. Rowling w tłumaczeniu kogoś tam ;) Nie czytałam anglojęzycznej wersji z oryginalnym tytułem. Nadawanie tytułów w polskich odpowiednikach to dość zabawna kwestia. Poświęce na to jakiś wpis :)

      Ja do tej polskiej sprzątaczki też mam największe uprzedzenie z w/w pozycji. :) Dziękuję bardzo za radę i za to, że zawsze jesteś na tym blogu :)

      O J.K.Rolwing na pewno napiszę :)

      Lubię to

      • Ja też Rowling czytała po polsku. Ale zawsze czytam tytuły oryginalne. Trochę tak z ciekawości, trochę – z konieczności.
        Do polskiej sprzątaczki mam uprzedzenia, bo o ile ogólnie mam totalny bałagan w domu i czasem marzy mi się zatrudnienie kogoś do posprzątania to odechciało mi się takich udogodnień od kiedyś zyskałam świadomość, że potem będę mogła poczytać o sobie w tego typu publikacji.

        Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

