Czy komputery są w stanie zastąpić człowieka?

Czytałam na ten temat wiele artykułów na portalach, blogach i w gazetach. Teraz słyszę o tym nawet w wiadomościach w telewizji, która tak rzadko oglądam. Dzisiaj dzień bez telefonu.
Używałam go przez cały dzień. Wolny dzień od pracy spędziłam na nic nie robieniu. Siedziałam na telefonie i czytałam blogi. Nie zrobiłam NIC innego. Zamiast świętować ten dzień tak jak należy, ja na przekór światu miałam cały dzień telefon w ręce.
Jestem uzależniona.
Siedząc przed ekranem mojego smartphona i słuchając wiadomości jednym uchem, stwierdziłam, że takie uzależnienie od mediów, telefonów i dotykowych ekranów prowadzi do zjawiska, które zamiast przybliżać nas do siebie (od tego do cholery są te Internety, telefony i pakiety darmowych smsów) oddala nas. Rzeczy, które miały nam pomóc w komunikowaniu tak na prawdę je ograniczają.

Następstwa tego zjawiska, świetnie zobrazowane są w filmie „Ona”. I to właśnie o tym filmie będzie ta notka.

image

Film jest o jakże niedalekiej przyszłości. Świecie gdzie ludzie wpatrzeni są w ekrany telefonów i komputerów. Gdzie nie słyszą co się dzieje dookoła, bo mają słuchawki na uszach.  Gdzie z człowiekiem najszybciej dogadasz się pisząc maila czy nagrywając się na automatyczna sekretarkę. Świat, który pozbawiony jest bliskości.

image

Jak w takim świecie wygląda romans?
Główny bohater instaluje na swoim komputerze system, który ma za zadanie poznać jak najlepiej osobę, która go zakupiła po to aby zaspokajać jej potrzeby.
Taka komputerowa matka, żona i kochanka. I już.
Seksowny, kobiecy głos (Scarlett Johannson -mistrzowska w tej roli 👌) systemu zaczyna być przyjaciółką głównego bohatera Theodora (Joaquin Phoenix), który z czasem się w niej zakochuje…

image

Film należy do tych specyficznych. Jednak uwielbiam filmy, które dają do myślenia. A ten właśnie do takich należy. Dużym plusem jest również Joaquin Phoenix, który zagrał główną rolę idealnie. Każdy jego minimalny ruch, gest, spojrzenie to perfekcyjne zagrania.👍 Jeśli ktoś lubi filmy, które są dość sentymentalne to wybór „Her” będzie strzałem w 10.
Podczas filmu na pewno zadamy sobie pytania na temat tego dokąd dąży ten świat i czy komputery są w stanie zastąpić człowieka?
Film lekko przybija. Może dlatego, że uświadamia nam, że takie czasy są tuż za rogiem?

7 thoughts on “Czy komputery są w stanie zastąpić człowieka?

  1. Świetny post. Takie trochę ‚Sad but true’. Daje do myślenia, a film na pewno zapamiętam i przy najbliższej nadarzającej się okazji, postaram się obejrzeć.

    Lubię to

  2. Obejrzałam ten film jakoś parę dni po tym jak otrzymałam swojego iphona. Pamiętam, jak zaśmiewaliśmy się z moim mężem, gdy zapytana Siri na „Will you marry me?” odpowiedziała: You shoul know that you’re not the only one who’s asked ” ‚)

    Polubione przez 1 osoba

  3. Pingback: Japonia i Chappie, czyli czy komputery są w stanie zastąpić człowieka? Cz.II | chmurykultury

Skomentuj

